Monday, May 01, 2006

Tanaan on vappu. Nyt kerron mun viikonlopusta. Se oli tosi kiva.
Hei taas. Nyt syon sanani. Taalla on paivisin 26 astetta lamminta, mutta yolla 14 astetta :D Nyt tajuun miks mulla on niin kylma aamuisin ja oisin.
Perjantaina kirkon nuorten pienryhmat kokoontuivat. Meidan pienryhmamme vietti jaatelo-iltaa. Se oli tavallaan kuin Suomen Spice Ice, mutta jaatelo oli ihan normaalia vaniljaa (ei pehmista) ja sekaan sekotettiin karkkeja yms. Ite kokeilin jopa jaateloa ja popcorneja, mika oli kylla yllattavan hyvaa. Sen jalkeen pidettiin Show and Tell, eli kaikki toivat itselleen rakkaan tavaran ja kertoivat sen historiaa. Ma toin mummin tekemat villasukat ja lompakon. Villasukat siksi etta Suomessa kaytin niita melkein joka paiva ja lompakon siksi, etta siella on Elinan ja Julian kuvat <3 Pienryhman jalkeen menin japanilaiselle vaihtarille, Risalle (lausutaan Lisa) yoksi. Ainoa huono juttu oli kun rikoin kamerani. Tai se meni itestaan rikki oikeesti. Tai no siina ei toimi pari nappulaa, linssi/zoomi/systeemi pitaa kamalaa aanta ja se valilla sekoilee. Meen nayttaa sita tohtorille torstaina kun paasen taas 10:35 koulusta. Aamulla.
Lauantai aamuna lahin aikasin Risalta himaan, koska aioin menna kameraliikkeeseen jo silloin, mutta sitten jain kotiin lukee Girlfriend ja Dolly lehtia, jotka ostin perjantaina. Sitten tappelin mun vaatevaraston ja peilin kanssa, argh. Sit lahdin kavereiden kaa Youth Alive konserttiin Brisbanen Entertaiment Hall:ille. Youth Alive on nuorten kristittyjen konsertti. Se oli jotain aivan uskomatonta, Entertaiment hall on Helsingin jaahallin kokoinen paikka ja siella oli ehka 1/5 tyhjaa, VAAN! Se oli ihan uskomatonta. Ensimmainen bandi oli Antisceptic, vahan Apulanta/Nirvana-maista gospelia, tajuttoman hyvaa musiikkia! Ostin jopa niiden levyn, sain myos nimikirjoitukset :D Seuraavaksi tuli joku Kulturejotain ryhma, uskomattoman makeen nakosta hiphop tanssia, aah, olin tulessa. Sen jalkeen Reggie Amerikasta tuli pitamaan mahtavan puheen, ah, oli niin kivaa. Suomessa en oo nahny mitaan tollasta, se oli niin mahtavaa. Kaikki oli jotenkin niin taysilla mukana ja aah.. Kotiin paastiin kahdeltatoista yolla, kun eksyttiin puistoon eika loydetty autoja. Sitten oli viela pakko kuunella uus levy lapi ennen kuin paasi nukkumaan. Soitin lauantaina myos Miralle ja Miljalle, oli kiva jutella vaik ei ehtinytkaan puhua kuin pari minuuttia ja sitten loppuikin saldo.
Sunnuntai aamuna oli alkusarjan vika futispeli, voitettiin 4-0. Ite pelailin enimmakseen keskikenttaa, yleensa pelaan hyokkaysta ja siks oli vahan vaikeuksia kun en oikeen pitany omaa paikkaa :D ite en tehny yhtaan maalia, syotin yhen, uu jee. Sen jalkeen menin himaan ja luin Girlfriendia ja Dollya vahan lisaa. Illalla menin kirkkoon. Eras Tim kastettiin tuona iltana ja tapana on, etta ensin kastettava pitaa puheen ja (Valihuomio: The Rasmus soi NYT radiossa) sen jalkeen han tunnustaa uskovansa Jumalaan. Tim piti mita uskomattomimman puheen. Yleensa kastettava puhuu omista kokemuksistaan, mutta Tim puhui omista mielipiteistaan. Ah, se oli niin hyva. Kirkon jalkeen Renae ja Kerri-Anne kutsuivat mut Sleepover Clubiin. Mentiin siis Candicen kotiin, Zoe oli myos mukana. Ne kyseli kaikki kauheesti Suomesta, tunsin itteni niin viisaaksi, ah. :) Renae on 20, Candice 21, Kerri-Anne 21, Zoe 18 ja ma 16, hmm.. :D
Tana aamuna ei ollu koulua, kun on vappu jote nukuttiin pitkaan ja suureksi yllatyksekseni MA olin eka, joka heras, vaikka yleensa oon viimeinen. Syotiin muffinseja, jotka oli vahingossa tehty keksitaikinasta – maistuivat oikeasti hyvalta! Sen jalkeen Candicelle tuli lisaa porukkaa ja me lahdettiin Sunshine Coastille piknikille. Siina taa paiva sitten menikin tai itse asiassa koko viikonloppu, pitkasta aikaa oli koko ajan jotain tekemista eika paassy kyllastyy :D Mulla on vielakin paa ihan taynna hiekkaa kun Kaye heitteli hiekkaa mun paalle. Hampaistakin loytyy valilla murusia, hyi.
Talla hetkella 4 perhetta miettii vaihtarin eli mun isannoimista, et sinansa on ihan hyva tilanne, mut en haluu toivoo liikaa, ettei sit pety. Kotona menee ihan jees, mut jotenki taa ei vaan suju. Isompi pikkusisko ihan selvasti nauttii muitten kiusaamisesta ja satuttamisesta, ihan uskomatonta.. No mut joo.
Huomenna tiistaina sitten taas koulua. Keskiviikkona mennaan muinaishistoria ryhman kanssa museeon katselemaan Egypti nayttelya. Sen jalkeen jaan kaupunkiin ostamaan aitienpaivalahjaa :)
Kolme kuukautta taalla on kulunu toisaalta nopeasti, toisaalta hitaasti. Maa on tosi kiva ja Brisbane ja Sunshine coast on viel kivempia. Toivosin vaan, et aiti, isi, Elina ja Julia olis taalla..
Ja viimeiseksi haluan muistuttaa kaikkia, etta Sonjalla, eli minulla, siis MINULLA on syntymapaivat, siis SYNTYMAPAIVAT tassa kuussa, siis 22.5! Muistutan vain kaikkia ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home