Friday, June 30, 2006


No niin, nyt lahes melko tarkka kuvaus Sydneyn reissusta.

Torstai
Kone myohassa reilu puol tuntia. Koneessa penkit oli itseasiassa melko mukavat, nain lyhyena henkilona kun ma siella istuin. Lento kesti tunnin ja juttelin osan ajasta jonkun kaivostyontekijan kanssa. Se oli ollu keskella Australiaa kaivoksessa 4 kuukautta putkeen ja nyt oli menossa kotiin. Arvatkaa vaan kuinka ilonen se oli. :)

Perjantai
Herataan joskus hemmetin aikasin aamulla ja mennaan Newcastlen keskustaan kattoo Australia-Croatia futista. Oliko ees hauskaa. No oli. Joku miljoona aussifania ja kaks croatia fania. Fiilis oli hyva. Sain tosin vaan sellasen muovituolin naamaani, huulessa on vielakin kohoama :D
Sitten Pian (vaihtotoverini) piti menna kouluun ja ma jain nukkumaan.
Kun Pia tuli koulusta, lahdimme Charlestowniin ja siella nahtiin Sveitsi vaihtari. Shopattiin (ostin James Bluntin levyn, sydan) ja sit mentiin kattoo voimisteluelokuva. Oli hyva, mut puolet vitseista meni ohi, kun oli niin viisasta huumoria, ettei meijan kielitaidolla tajuta :D

Lauantai
Mentiin Sydneyyn. JEE!!! 2,5 tunnin junamatka, auts. Yhteen suuntaan siis. Ja edestakainen lippu maksoi 5,7 dollaria. Revi siita. Halpaa siis on. No Sydneyssa mentiin eka Paddy's marketille, joka nayttaa erehdyttavasti Viron marketeilta, sitten Paddington's marketille mika myoskin oli joku Viro market, mut siis siella oli kasintehtyja kamoja. Ihan nattia, mut ei ihan meijan makuun. Sen jalkeen lahdettiin suunnistamaa sille kuuluisalle Bondi - rannalle. Ai etta otti paahan, ettei tullu otettua uimakamoja mukaan. Bondilla vedettiin juhannus-smoothiet ja sen jalkeen lahdettiinkin takaisin Sydneyn keskustaan pain Circular Quaylle. Sille tavattiin Sydney Harbour Bridge ja Ooppera talo. WAU!!! Ne on jattilaiskokoisia. Kaytiin myos Nykytaiteen museossa, mika oli tosi hieno, mut ihan liikaa videotaidetta mun makuun. Kiasma on paras.

Sunnuntai
Taas Sydneyyn junalla ja taas se sama 2x2,5 tunnin matka. No sunnuntaina Katriina, kolmas suomivaihtari liittyi seuraan. Kaytiin ostoksilla ja sitten mentiin mokalle Oopperatalon alle. Mokan jalkeen kierrettiin Oopperatalo, vitsi se on ISO!! Turistikuvia otettiin 'muutama'. Oopperatalon jalkeen otettiin Ferry-laiva-juttu ja ajettiin Harbour Bridgen alta Darling Harbouriin. Darling Harbourista kaveltiinkin Central asemalle ja lahdettiin kotiin :)

Maanantai
Ma nukuin pitkaan ja Pian meni kouluun.
Sitten mentiin Newcastlen keskustaan, jossa nahtiin Dominique, se sveitsilainen vaihtari. Koko paiva meni vahan hengaillessa, ei jaksanu mitaan erikoista tehda. Katriina tuli Sydneysta Pialle yoksi ja sita me venailtiin kahdeksaan asti illalla Newcastlen keskustassa.

Tiistai
Taas Sydneyyn. Mentiin Darling Harbouriin ja ma kavin Sydney Aquariumissa. Jestas etta oli kivaa! Siella oli sellasia ihania meriotokoita, vesinokkaelaimia, pingviineja, haita, hylkeita jne jne. Koskin meritahtea, hyyyiii!!! Aiti, teijan on PAKKO kayda siella, heha. Darling Harbourin jalkeen kaveltiin Circular Quaylle, matkalla kaytiin Queen Victoria Buildingissa, hienossa kauppakeskuskessa, mika siis ei nayta kauppakeskukselta. Sitten mentiin junaan.

Keskiviikko
Keskiviikkona vaan hengailtiin Newcastlessa, ma pakkailin ja Pia yritti lukea kokeisiin. Kaytiin viela Charlestownissa ja sitten olikin aika lahtea kentalle. Ma olin tossa vaiheessa jo kehittany tan kamalan flunssan etta lentokoneessa sattui kamalasti nenaan se paine..

Nyt sitten oon kotiutunu ja kipeena istuskelen. Jei.

Wednesday, June 28, 2006




Nyt on kayty Sydneyssa. Kivaa oli, mukavaa oli puhuu taas pitkasta aikaa kunnolla suomea. Tuossa muutamia kuvia.
Bondi-rannalta, Oopperatalosta ja Harbour Bridgelta.

Saturday, June 17, 2006


Upsis.. Kuukausi siitakin kun oon viimeksi kirjoittanut. Mutta kun ei taalla ole mitaan kummallista tapahtunut :D

Ensi viikolla alkaa talviloma, jey! Lahden torstaina 22.6 Newcastleen toisen suomalaisen vaihtarin luokse, oon siella 6 paivaa. Paasen kaymaan samalla myos Sydneyssa! Jey! Oonko ees innoisani. Lentokonella lentelen sinne, kiva kiva. Mun isi on paras kun se osti mulle lentoliput ja anto kaytto rahaa. Ja on se muutenkin paras.

Oli tossa just koeviikko, joka kesti 8 koulupaivaa. Niista olin koulussa kahtena paivana, silloinkin vain 2 tuntia. On taa elama rankkaa.

Perjantaina kaytiin luistelemassa, oliko ees kivaa. No ei. No olipas. Olin taas supertahti, joo. Kavereille oli kova kummastus kun osasin luistella takaperin :D Luistimet tosin oli maailman huonoimmat, joten ei niilla mitaan piruetteja tehty. Katoin ihan kateellisena, kun yhella tytolla oli tosi hyvat luistimet. Aiti, voitko lahettaa mun luistimet tanne ;) No ei tarvi.

Salmiakkia on kamala ikava!! Ja saunaa!! Halukkaat saa lahettaa salmiakkilahjoituksia tanne pain. Etenkin hedelma-salmiakki-aakkosia. No ei. Vitsi sekin. Olenpas ma vitsikas taas.

Kirjotin naytelman eutanasiasta. Kymppi tulee. Ehka. Sain muuten A:n = 10- koreografiastani. Tein Chicago musikaaliin patkan. Ylla onkin siita kuva. Luokan molemmat vaihtarit samassa ryhmassa. Jepu jee.

Kohta pitaa taas lahte pelaamaan futista. Toivottavasti voitetaan.