Nyt on jo alle 16 viikkoa kotiin lahtoon; 15 viikkoa ja 6 paivaa. Hui. Aika menny kamalan nopeasti, vastahan se oli maaliskuu ja ma valitin kun on niin paljon viela jaljella. Hmph.. Taa aika menee varmaan supernopeasti, kun joka viikko on jotain speasiaali ohjelmaa, melkeinpa. Ensi viikolla, maanantaina ja tiistaina muut 12 luokkalaiset tekevat harjotuskokeita : mulla kaksi paivaa vapaata. Seuraavalla viikolla tuola Brisbanessa on Ekka mika on joku ihmeen Tivoli/messu juttu, eli siita saadaan maanantai ja keskiviikko vapaaksi. Seuraavat kaksi viikkoa on koulupaivien kannalta ihan normaali, mutta silloin on myos Dance Night koululla, pita menna esittamaan meidan Chicago tanssi. Seuraavalla viikolla on Talent Quest finaali. Sitten onkin jo syyskuu, taas kaksi paivaa vapaaksi kun ne muut tekevat kokeita ja oho, seuraavalla viikolla onkin iso ilmaisutaidon naytelma ja seuraavana paivana lahto safarille. Safarilla kaksi viikkoa, kolmeksi paivaksi kotiin, sitten toiselle leirille ja kappas, onkin viimeinen jakso! Siita nelja viikkoa koulua, sitten koeviikko, mika on periiaattessa vaan lomailua mulle, kun ei mulla oo kokeita ja sitten aiti, isi, Elina, Julia ja Pirjo tulee tanne ja sitten onkin jo paattajaiset. JA KOTIIN LAHTO!!! Hui hui..
Mun Creative Arts luokka jarjesta parhaillaan Talent Questia, vahan niinkuin Idols, mut siella saa esittaa mita tahansa. Meilla on ollut jo 2 esikarsintaa ja elokuun lopussa tosiaan finaali. Ma en voi uskoa, kuinka monta tosi hyvaa laulajaa ja tanssijaa meijan koulussa on.
Draama tunnilla tehdaan isoa naytelmaa mediasta. Mun rooli on esittaa Warrick Fairfax nimista vamppyyria. Mun pitais puhua Transylvania aksentilla, mut jotenki se tuppaa olemaan jotain ihan muuta..
Safari muuten on sellanen vaihtarileiri, mennaan ensin Sydneyyn, sitten muutamien paikkojen kautta Ulurulle ja sitten paadytaan Darwiniin. Alle 6 viikkoa siihenkaan enaa, jey!!
Tiistaina koulussa oli Sports Carnival. Lahinna eri pituisia juoksuja oli lajeina, mut oli tosi siistii. Puolet oppilaista tosin lintsas sen paivan.. Taalla Australiassa on nyt siis viela talvi, mutta ma poltin mun poskipaat tiistaina. Sellanen talvi se. Elokuu on kuulemma enaa talvea, sitten alkaa kevat. Voi ei, sitten tulee kamalat helteet taas. Varokaa vain, aiti, isi, Elina, Julia ja Pirjo!!
Mun ja Sarahin huoneessa oli yks ilta hiiri. Me oltiin kunnon neiteja ja kiljuttiin kun se hiiri oli mun sangyssa ja kun se koski Sarahin jalkaa. Hyi.
Vaihtarivuoden aikana kylla tulee mita kummallisempia tapoja: ma menen nykyaan nukkumaan kahdeksalta, viimeistaan puoli kymmenelta. Ennen tuli kukuttua sangyssa enemman tai vahemman aamutunneille asti.
Ensi viikolla, lauantaina menen kaupunkiin suomalaisten kavereiden kanssa, jey!!
Elama alkaa olemaan taalla jo niin normaalia, etta ei mulla ole enaa mitaan kerrottavaa. Sitten kun tuun Suomeen, niin sitten saattaa olla, kun on valokuvatkin mukana. (Niitakin on jo yli 200, ja kokonainen muistikorttikin on viela teettamatta..)