Wednesday, March 29, 2006

Jestas, helle sulattaa mun aivot. Nyt olen jo kolmatta kertaa kirjastossa ja taas otin vaaran usb johdon. Voihan nena.

Viime viikon perjantaina oli koulussa Free Dress Day, eli sai pukeutua miten halusi (ei tietenkaan liian paljastavia vaatteita.) Piti maksaa kultakolikko, eli 1 tai 2 dollaria, jos pukeutui. Rahat meni oppilaskunnalle. Aika hyva tapa kerata rahaa, kun koulussa on yli 1000 oppilasta :)

Maanantain ja tiistai oli vapaata, koska muut 12 luokkalaiset teki kokeita, joita mun ei tarvi tehda. Oli siis vapaata. Ensi viikko enaa ja sitten alkaakin paasiaisloma. Ai etta.

Taalla edelleen kuuma, +28 astetta lamminta.

Friday, March 24, 2006

Nyt ihan pika pikaa viestia. Sykloni Larry ei ollut lahimaillakaan taalla, yli kahdeksan tunnin ajomatkan paassa. Meihin taalla Birsbanessa se ei vaikuttanu mitenkaan muuten kun et australialaisia banaaneja ei saada yhdeksaan kuukauteen! Plantaasit tuhoutui.

Sellasia uutisia viela, etta vaihdan melko varmasti tassa lahiaikoina perhetta. Huomattiin, ettei naa meijan persoonallisuudet tasmaa. Ne ottaa loukkauksena, et meen huoneeseeni ja nukun murheet pois. Ma otan loukkauksena, et murheet huudetaan naamalle. Nain se kulttuuri eroaa. Alkaa nyt ottako noita kumpaakaan loukkauksena, ne on vaan kultuurieroja :D

Mutta kivaa taalla edelleenkin on. Musta tulee maalivahti ja tiistaina runnoin sormeni sita harjoitellessa. Huomenna taas peli (viime peli voitettiin 6-1) klo 12, eli kuumimpaan aikaan ikina.

Kirjastossa istuskelen japanilaisen oppilaan kanssa, joka asuu meilla nyt viikon. Hanen oma host-perheensa lahti syklonin tuhoja korjaamaan/auttamaan siella yms. Nyt pitaa menna, aika loppuu. Bye bye!

Monday, March 13, 2006

11.3.2006

Eilen oli kirkon small youth group taas, kivaa kivaa. Tehtiin pizzaa, laulettiin nuotiolla ja pelattiin SINGSTARIA!!!! <3 Vetasin Final Countdownin Suomen jaakiekkojoukkueelle, harmi vaan et havisin, kun meni vahan hiusten heilutteluks koko homma.. :D

Tanaan olin Renaen ja Kerri-Annen kanssa vaikka missa. Tai no en oikeestaa, mut olin niilla yota ja niilla on taydellinen talo. Niilla sit laittelin vahan kuvia nettiin, jee.Aamulla maistoin Vegemitea, HYYIII!!!!!! Sit mentiin ajelee postijutuilla, siis jollain skootteri/pappatunturi/moottoripyora hokotyksilla. Ma kyl ajoin monkijalla tai jollain sellasella nelirenkaisella, oliko ees siistia. Ajeltiin vaan ympariinsa niitten jattitonttia, vitsi oli kivaa. Sit Kez lakkas mun varpaan kynnet, eiks oo ihanaa!! Kuunneltiin samalla Olavi Uusivirtaa. Nyt ne molemmat on jotain suurimpia faneja, ne jopa poltti sen levyn :D

Ah, vahanko oli hauskaa. Nuo kuvat on siis sitten Suurimmaksi osaksi (en osaa suomea...) Brisbanen keskustasta. Koulupukukuva on tuo urheilupuku, mita pidetaan useimmiten.

Ja ma tein keskiviikon futispelissa MAALIN!!!!! (Omistin sen miralle!!)Saan joltain vastustajalta syoton, lahen juoksee tyhjaa kenttaa, vastustaja vasemmassa, eli maalinpuoleisessa kyljessa kiinni. Potkasen, pallo lahtee upeessa kaaressa kohti oikeaa ylakulmaa, maalivahti kurottaa, mutta pallo ohittaa maalivahdin kadet n. kahden sentin paasta. MAAALIII!!!!!!!! Supersonjasupersonjasupersonja!!!

Ei mulla muuta.

koulupuku

kotitalo










Wednesday, March 08, 2006

Ei taalla kummempia tapahdu. Mulla on yhta laho paa, ku ennenkin : torstaisin loppuu koulu 10:30 AM joten paatin lahtea keskustaan laittaa kuvia nettiin, mut mitas teinkaan. Otin mp3 soittimen johdon mukaan. Voihan nenu.

Vaihdoin maantiedon pois, en ma tajua ees suomeks mitaan ekosysteemeista. Nyt sitten on kaksi kurssia tanssia, mutta ei sekaan sen helpompaa ole, tosin tajuan aiheen. Pitaa kuvailla liiketta a4 verran, ei oo helppoo.

Liityin eraan kirkon nuorten ryhmaan. Porukka on mita mahtavinta. Tehaan kaikkea kivaa (kertoo varmaan paljon.)

Mulla on nyt paa tyhja, ei taalla tapahdu mitaan suurempaa ja kummallisempaa. Ikava kotiin, siina kaikki.. :D