Wednesday, April 26, 2006

Nyt nolottaa ja kunnolla. Taalla on lamminta 23 astetta, noin ja ma oon iiiihan jaassa, hrrr..

Viime viikko oli paasiaisviikko, keskiviikkona mentiin vasta kouluun. Talla viikolla oli veteraanien muistopaiva juttu, joten tiistai oli vapaata. Ensi maanantai sitten taas vapaata kun on vappu. Mikas tassa ollessa.

Lauantaina menen gospel-konserttiin, jee. En tosin tieda monelta, missa, miten ma meen sinne ja kenen kaa, mutta ei huolehdita siita viela :)

Wednesday, April 12, 2006





Tulin just Sunshine Coastilta. Olin siella toisen suomalaisen vaihtarin kanssa sunnuntaista tahan paivaan eli keskiviikkoon. Sunnuntaina kaytiin vaan kavelylla rannoilla, oli vahan myoha. Maanantai sitten olikin vahan pilvinen paiva, joten paatettiin lahtea Sunshine Plazalle, Sunshine coastin suurimpaan ostoskeskukseen. Sielta sain vihdoin ostettua Michael Jacksonin Number One kokoelman, aah. En oo ehtiny tosin viela kuuntelee..


Tiistai oli tosi natti paiva, vietettiinkin rannalla melkein koko paiva, klo 11-14. Ma en oo varmaan ikina ollut niin punainen kuin mita olin eilen. Jestas. Koko kroppa huulia ja saaria myoten paloi.. Mutta mikas siina, ei mulla ole kuin selka ja hartiat herkkia ja kohtahan se punotus muuttuu rusketukseksi.
Ranta jolla oltiin tuolloin oli n. 25 km pitka ja lahes autio, sai olla ihan rauhassa. Surffareita oli kylla melko paljon, se on tosi suosittu urheilulaji taalla.

Tanaan aamulla siivottiin ja suunnattiin Mooloolabaan. Se oli vahan enemman turistipaikka, paljon merenranta hotelleja. Ma en voinut menna ollenkaan edes uimaan ettei aurinko polta pahemmin. Nyt sitten tulin kotiin ja kirjoitan blogia. Tosi mukava reissu oli, eika se paikka ole kuin 1,5 ajomatkan paassa!


Huomenna menen ostamaan yhden levyn lisaa ja teen historian tehtavia. Olen kotona kahdestaan hostisan kanssa, nuorin hostsisko on isovanhempiensa kanssa jossain ja hostaiti ja -sisko ovat Newcastlessa hostaidin veljen luona. Niilla on siella perhekriisi menossa, hoh hoh..

Ensi keskiviikkona pitaa menna taas kouluun, mutta sitten heti 25.4 on vapaata, silloin on Anzac eli Austrial and New Zealand Army Co.... jotain - paiva. Sen jalkeen on Labour day seuraavalla viikolla, eli taa syksy on pelkkaa lomaa mulle.


Mietin koko ajan siella rannikolla kuinka kiva siella olisi olla aitin ja isin ja siskojen kanssa.. Elina ja Julia rakastais naita rantoja ja kauppoja.. Juliakaan ei malta odottaa synttarilahjaansa, kun Elina kuulemma sai niin kivan lahjan :) Ehka ma lahetankin Julialle vaan haisevaa Vegemitea, mika maistuukin pahalta.. ;) No ei, aiti saa sita aitienpaivalahjaksi, sekos vasta olisikin mukavaa :)

Friday, April 07, 2006

Eilen alkoi 11 paivan paasiaisloma. Huomenna suunnataan suomalaisen vaihtarin kanssa Sunshine Coastille rannalle loikoilemaan pariksi paivaksi. Kylla kelpaa.

Eilen aamulla on ihan kamalan kylma, 21 astetta lamminta, paivallakin vain 24.. Se tuntu oikeesti ihan kamalan kylmalta. Onneksi olin just ostanut pitkahihasen ja pitkalahkeisen koulupuvun, siis housut ja paidan.

Nyt on vahan koti-ikava. Etenkin ruokaa, saunaa, pyykinpesukonetta ja imuria.