Thursday, February 23, 2006

Dance dance dance just dance dance dance

Eilen oli siis school dance. Ei mitenkaan extra hohdokasta, mut oli mulla kylla hauskaa :D Tosin vanha polveni vihloi ja nyt kavellaan sitten polvituki ja nilkkatuki jaloissa. :D

Eilen meni vahan myohaan ja kun tanaan piti herata oli vahan arsytys paalla. Marssin sit kouluun ja kuuntelin jtn musiikkia kun huomasin, et autot pysahtyy ja siella pomppii joku elukka. Katoin ekaks, et se on janis, mut se oli liian iso sellaseks. Sit katoin et se on kissa tai koira, mut silla oli liian iso takamus kissaks tai koiraks. Se tuli lahemmaks ja nain et se oli KOALA!!!!!!!! Oooo, olin ihan et jeeee!!! Henkasin varmaan aaneen :D se oli super siistii kun se vaan loikki sen tien poikki ja hyppas puuhun. Se oli oikeestaan tosi nopee, ihmeen nopee. OIsko ees vahan tehny mieli vaan halia ja rutistella sita kun se oli niin pehmeen nakonen. Siina siis mun ensimmainen koala. Kivaa!! Heti paiva parani.

Paasin reilu tunti sitten koulusta, kello on nyt 11:48 AM. Muut on toissa ja koulussa. Ja yllatys yllatys, mulla on tylsaa. Lahden kohta varmaan McDonald'siin kun kaveri on siella toissa ja se tarjoo mulle Frozen Coken. PArasta koko Australiassa on Frozen Coket ja Slurppersit :D ne on sellasia jaahile juomia, nam nam nam. Ai niin ja hei, pieni niksipirkkanurkka tassa akkia. Laittakaa pakastimeen pillimehu, antakaa jaatya, leikatkaa kansi pois ja nauttikaa :D ehka parasta. Ai niin mut hups. Siellahan on pakkasta. Ma ihan unohin, kun taal on +30 astetta ehka joka paiva. Mut kannattaa silti kokeilla!!

See ya!!

Ps. Kukaan ei taal sano G'day. Jotkut sanoo No worries, useimmat Dont worry :D

Tuesday, February 14, 2006

14.2.06


Monday, February 13, 2006

13.2.2006

Unohdin kameran johdon kotiin, joten pitaa tassa odotella sita, ennenkun saan kuvia nettiin :D Ma osaan. Lisaks, taa kone on niin vanha,etta pitaa menna naapuriin laittaa ne kuvat ja blogin tekstit lahetankaverin kautta. (Suurkiitokset Miljalle <3) Siksi tekstit eivalttamatta tule reaaliajassa, koska ma en millaan voi vaatia Miljaaelamaan mun blogia varten :D

Eli siis. Nyt alkaa menna tavallaan jo paremmin. Ma en erotu massasta,kun en oo eksoottisen nakonen, ja puhun ihan mukavaa englantia,jenkkiaksentilla. Kaikki taa vaikeuttaa kavereiden saantia, koskamista ne tietaa, et oon vaihtari Suomesta :D

However, olin lauantaina shoppailemassa kavereiden kaa BrisbaneCityssa :D (okei, kavin shoppailemassa myos keskiviikkona jasunnuntaina.) Iiiiihana kaupunki. Isoja taloja ja kaikkee kivaa. Ei sekuulemma oo ees iso paikka, mut kylla se suomalaiselle tuntuu isolta.Loysin myos kaupan, josta saa hollantilaista salmiakkia!!!! Iiiiihanmielettoman hyvaa :D:D:D Tosin kaverit ei oikein tykanny kunmaistoivat.. :D Ite en oo viel ees uskaltautunu maistaa Vegemitea, kunse haiseekin jo niin pahalle :D

Talle koko viikolle on luvattu +30.. Ja taa muka syksya.. Yea right.Nytenkyllavalitaenvalitaenvalitaenvalita. Kun kerrankin saan elaa
siis kuivaa, ei rantaa, loskaa, mutaa eika lunta :DSunnuntaina tosin oli myrsky. Ikina en oo kuullu niin kovaa ukkosta,eika se kuulemma ees ollu kova..

Koulussa siis opiskelen tanssia, mika on ihanaa. Viime viikollatehtiin omia koreografioita ryhmissa. Mun ryhmassa oli se japanilainenoppilas ja kolme aussia. Tunnin lopussa opettaja anto palautetta jajoku huus sielta, etta mulle pitais antaa kulta tahti, kun olin niinhyva :) (lesoleso). Seuraavina paivina tuntemattomatkin tuli sanoo, etoon hyva :) Suomalaisena tuntuu vielakin vaikeelta ottaa kehujavastaan :DTanaan enkun tunnilla tehtiin pieni "intro" pohjautuen eraaseentekstiin. Opettaja halus lukee mun aaneen, kun se oli niin hyva,vaikka englanti ei ole ees mun aidinkieli :) Joo, ylpeilen vain, haha.

Sisareni Caitlyn kertoi mulle, etta se saa mun puheesta paaaljonparemmin selvaa ku mita kolme viikkoo sitten sai :) Itekin huomannu,etta kolmessa viikossa oon keranny hirveesti uusia sanoja. Okei, no enoo viel ollu kolmee viikkoo, mut kohta. ENS VIIKOLLA KUUKAUS!! :D

Tosiaan, ens viikolla school dance. Teema ei ookkaan hawaji, vaan ihannormaali ranta, beach. Eli siis heitan kukat ja huivit nurkkaan jalaitan vaa sandaalit jalkaan ja jotain tollasta :D Jeps jeps.

Huomenna koulukuvaus. Eika mulla oo vielakaan formal skirtia. Ihansama, se on kuitenkin vaan kuva ylavartalosta ja paasta. :)

Okei, ne jotka tuntee mut, niin kuvitelkaa mua talossa jossa:
ei toimi MSN messenger
ei voi lisata kuvia nettiin
ei voi ladata mp3 soitinta
sanky pedataan joka aamu
vaatteet pestaan joka paiva
astiat pestaan kasin
astiat kuivataan kasin
herataan viikonloppuisinkin kahdeksalta
syodaan jattirasvaisia jattiannoksia (tosin kiitos mun, ollaan syotyjo monta kertaa salaattia ;) )

Mikaan noista ei tietenkaan oo maailman loppu, eika mulla oo valittamista mut miettikaa nyt mun Suomen kotia ja elamaa
Viikonloppuna kahdeksalta ylos.. Yea right!

Aikaerosta ma en karsiny ollenkaan, mika on tosi ihme, koska Meksikonjalkeen valvoin viiteen aamulla. Mitas sitten kun oon Suomessa. Taallakello on nyt 20 ja siella 12 paivalla. Tunnin kuluttua meen nukkumaan.Lahen taalta 25.11 (vahvistamaton tieto) ja 30.11 pitais alkaa uusjakso koulussa. Huh huh :D

Nakemisiin!!

Friday, February 10, 2006

SAHKOLINJALLA OLI PAPUKAIJOJA!!!!!!!

Saatiin yks paiva kuviksen tehtava. Ma en ymmartany siita sanaakaan,mun oli pakko kattoo joka toinen sana sanakirjasta. jes. :D

Vaihdoin 11. luokalta 12. luokalle. Nyt kaikki nayttaa vahintaasatavuotiailta, ja ma oon sit se ainut vaippaikainen :) no ei, mut eimulla vielakaan oo kavereita, poor little sonja :D Opiskelen nytsitten loppujen lopuksi maantietoa, historiaa, tanssia, kuvista,englantia ja ilmaisutaitoa.

Oon ehka yhen ihmisen kanssa puhunu muustakin ku suomalaisuudesta jamun aksentista ja plaah. Tosin eilen tanssitunnilla juttelinjapanilaisen vaihtarin kaa. Se on ihan samassa tilanteessa ku ma, uuseika muita kavereita ku perheen lapset. Silla on tosin huonompienglanti, mika vaikeuttaa asioita entisestaan.

Koulupuku sinansa jees, valkonen kauluspaita ja navy blue hame. SiisFormal Uniform. Ja sit sport uniform sellanen kauluksellinenurheilupaita, you know, sinivalkonen ja siniset sortsit.Jos ei tottele Uniform Policya ja saa nimensa kolme kertaa johonkilistaan, saa potkut koulusta ;)

Jee, futis oli supermahtavaa. Olin hei kingi hei. Mut koittakaapapelata futista saunassa. Tai no siis futiskentan kokosessa saunassa,niin tiedatte milta tuntuu pelata futista klo 19 eteenpain. Ja siis sesauna on sitten lammin..

22nd on February on SCHOOL DANCE!!!!! Ja teemana HAWAIIAN !!!!! Mitama laitan paalle!!!! :D Pakko menna shoppailee torstaina :D Taidanheittaa vaan Caitlynin pinkin saronfinsafonginwhatever, mustat mikrot,valkosen topin ja jattimaisen kukan paalle :)

Paasen torstaisin 10.30 (lallaslaa, te ette oo ees heranny sillon kuma paasen koulusta xD) joten se on mahtava paiva shoppailulle :D

Herasin aamulla, n klo 5.34 siihen, ku linnut tappeli ulkona. Vahan pelottavaa..JA TIISTAINA MEIJAN EDESSA SAHKOLINJALLA OLI PAPUKAIJOJA!!!!!! xDkelatkaa sita, teil on jotain variksia, mulla on PAPUKAIJOJA. Tai oikeestaan englanniks galah, mut WHATEVER :D

Aussienglanti on kyl ihan mahtavaa. Kahtena ekana paivana ajattelin,et ei taa perhe mitaan englantia puhu, hollantia se on. Aksentti mitamahtavin. Jokaisella on vahan erilainen aksentti, et aina uusiaihmisia tavatessani pitaa keskittya ihan hirveesti..

Hikoilulle ei meinaa tulla loppua, taalla on niin hirveen kuuma. Enkama yleensa ees oo hikoilevaa sorttia.. +32 tai jotain sinnepain..

Wednesday, February 01, 2006

"She's from Finland!!!"

Taalla menee jo paremmin. Eilen alotin koulun, tanaan siis toinenpaiva. Otin koulussa draamaa, mediaa, tanssia, englantia,kuvaamataitoa ja muinaishistoriaa :DKuvis on kivaa, tosin unohdin mun sanakirjan kotiin, eli en tajunnutehtavista mitaan :D:D:D ei se mitaan, onneks on netti. Etsin justmita introspektio tarkalleen tarkottaa. Itsetutkiskelua siis. Jees.

Vesi maistuu kamalalta. HYYYIII!!! Otin Suomesta ihan liian paksujavaatteita mukaan. Lisaks kaikki mun kesavaatteet nayttaasuperjormilta, siis aika hirveilta :D ne on jees himassa ja nain, mutei tee mieli menna niitten kaa ulos :D

Liityin muuten futisjengiin, vahanko on siistii. Tanaan on ekatharkat. Pelaan Ladies-jengissa. xD lol. Mun sisko, tai siis hostsiskoMeghan vaan valittaa, kun ennen mun tuloa kukaan ei puhunu urheilusta.Nyt mina, Caitlyn (pienempi hostsisko) ja isa pelataan socceria :D:D:Dlol. hyva mina

Lintuja taalla tosiaan on joka lahtoon. Ma oon melkein joka yo herannyniitten meluun. Etenkin Kookaburra, tai joku tollanen on suuuperaanekas. :D

Eilen yritin tehda media tehtavia (miten 200-luvun tapahtumat onvaikuttaneet elokuvateollisuuteen) suomeksi, ja ma en millaan saanutpaahan varmaan miljoonaa sanaa. Piti kattoo ne englanniks sanakirjastaxD joo, et varokaa vaan, ma en puhu kohta enaa suomea :D

Suomi muuten on hauska juttu. Ma oon kuumaa kamaa tuolla koulussa,kaikki on vaan, et She's from Finland!! I Love your accent!!!Onko arsyttavampaa olemassakaan.

Nii, tein ne mediatehtavat suomeks, koska se oli joku ryhmatyo. Ma
tunnin jostain ihan kummasta, en tajunnu mitaan, tai oikeestaan enjaksanu keskittyy. Siks sit rupesin tekee niita tehtavia yksikseni,SUOMEKSI ;);)

Haha, oon niin ilkee. Vahan mua kylla arsyttaa, kun ma oon 11.luokalla ja ne muut on mua vuotta nuorempia ja suurin osa niista on etIHKUUUUUUU!!!!! argh....Kuvista mulla on 12. luokkalaisten kanssa, joten tanaan oli kiva paivakun tutustuin niihin. :)